Evénements

FIZTMV 14 mai - Spectacole

18:00 Casa de Cultură a Sindicatelor - Take, Ianke și Cadâr, adaptare de Horațiu Mălăele, după Victor Ion Popa, Teatrul Municipal „Lucia Sturdza Bulandra” București

Regia: HORAŢIU MĂLĂELE
Scenografia: MARIA MIU
Muzica: GEORGE MARCU
Lighting design: GRIGORE ANDREI MIHAI
Asistent regie: GEORGE ANTON
Asistent scenografie: MARIA CONSTANTIN
Coordonator muzical: MIHAI BISERICANU
Videoproiecţie: VALENTIN MÂRŞU

Distribuţia:
Ianke – Horațiu Mălăele
Cadâr – Răzvan Vasilescu
Tache – Mihai Constantin
Baba Safta – Dana Dogaru
Ilie – Adrian Ciobanu
Ana – Maria Veronica Vârlan
Ionel – Matei Constantin

Scrisă în 1932, piesa „Tache, Ianke şi Cadâr” a trecut proba timpului şi a devenit unul dintre cele mai populare şi mai montate texte interbelice din literatura dramatică românească. Povestea celor trei mici negustori – un român, un evreu şi un turc – a căror tihnă monotonă e tulburată de o dilemă de ordin personal, redefineşte relaţiile interetnice şi, în profunzime, cele interumane.

„Tache, Ianke şi Cadâr” formulează întrebări şi propune răspunsuri actuale într-o manieră plină de umor, în care slăbiciunile umane sunt tratate cu o ironică indulgenţă, iar posibilităţile de negociere prin înţelegere reciprocă sunt evidenţiate cu o inteligenţă fină.


20:00 TMMVS Sala de spectacole - Perfect compus, text și regie Alexandra Badea, Teatrul Național „Radu Stanca” Sibiu

Regia: Alexandra Badea
Costume: Ana Ienașcu
Muzica: Claudiu Urse
Manager proiect: Claudia Maior
Asistent proiect: Corina Predescu
Distribuție: Ioana Cosma, Ali Deac, Iustinian Turcu, Gabriela Pîrlițeanu, Fabiola Petri, Alexandru Malaicu, Cendana Trifan, Ștefan Tunsoiu, Andrei Gîlcescu, Horia Fedorca

Radu a plecat de câțiva ani în State, la studii. Vera locuiește în România, lucrează la o firmă străină. Radu și Vera sunt veri îndepărtați care se reîntâlnesc după mulți ani într-un context familial complicat. O moștenire divizează familia. Încercând să găsească o soluție la această problemă, ei descoperă fragmente ale unui trecut tulburător. De la o generație la alta, s-au transmis niște secrete care alimentează aceleași tipuri de comportament, aceeași imposibilitate de a iubi și de a fi iubit. Din trecut, apar, în prezent, personaje cheie ale istoriei lor familiale: Ana, bunica Verei, în adolescența sa, a fost martora unei tragedii care a marcat-o pentru totdeauna, o tragedie care depășește cadrul intim și care a implicat familia sa și multe alte familii din Iași. Ana a fost martora unei perioade a istoriei României care nu s-a spus, care s-a ascuns. Radu și Vera încearcă să înțeleagă ce s-a întâmplat atunci, acest fragment de istorie îi tulbură și, în același timp, îi împinge să înțeleagă ce se întâmplă cu ei, care sunt părțile lor de slăbiciune și neasumare, care este posibilitatea lor de a schimba ceva în propria viață, dar și în locul în care trăiesc.

„Perfect compus” este un text despre urmele pe care le lasă istoria în noi, despre ura și lașitatea anilor ‘40, despre teroarea anilor ‘50, despre frica anilor de după, despre colaboratori și, mai ales, despre cei care au rezistat. Despre cum o familie traversează aceste perioade, despre cum contextul politic distruge iubirea, despre cum într-o familie se sacrifică întotdeauna fetele pentru a proteja viitorul băieților, despre cum generații de-a rândul își transmit aceleași scheme de gândire, și mai ales, despre cum generația de azi are curajul și forța de a se uita în urmă și a face curat.


Matei Vişniec Théâtre

Matei Vişniec Théâtre