• Accueil
  • Evénements
  • CEL CARE TRECE (oameni, fapte, întâmplări teatrale) - Lansare de carte Doina Papp

Evénements

CEL CARE TRECE (oameni, fapte, întâmplări teatrale) - Lansare de carte Doina Papp

Doina Papp este critic și istoric de teatru , publicist, membru al Asociației Internaționale a Criticilor de Teatru ( AICT) și al UNITER ( Uniunea teatrelor din România). A publicat la revistele Observatorul cultural, Luceafărul, Scena.ro, Teatrul azi. Susține în prezent cronică teatrală la Revista 22 și Adevărul. Ro. Criticul de teatru Doina Papp este autoare a numeroase emisiuni și scenarii de radio, dramatizări, traduceri, adaptări difuzate și redifuzate pe posturile naționale, unde a fost redactor și realizator peste două decenii.

A publicat articole în volume colective precum și volume monografice despre actori, regizori și teatre, precum: Treptele iubirii (Silvia Popovici), Viața pe o scândură (Teatrul Nottara), Un destin spulberat (Dan Micu), O poveste cu Horațiu (Horațiu Mălăele), Mihăiță, reconstituirea unei vieți (George Mihăiță), Alexandru Darie, Spectacole de poveste (dialoguri) și lucrări de istorie și critică teatrală dintre care menționăm: De la cortina de fier la teatrul fără perdea, o istorie subiectivă (ediția I- 2013, ediția a II- 2015) și Clipe de teatru (cronici și eseuri) 2015.

Membră în jurii naționale și internaționale și fondator/curator al unor festivaluri de teatru a obținut numeroase premii și distincții printre care Premiul pentru critică la Galele UNITER 2006 și 2016, premiul Ministerului Culturii pentru Radio (2004) precum și Premiul pentru întreaga activitate la Galele UNITER 2019.

„Cel care trece (oameni, fapte, întâmplări teatrale)” este o selecție din articolele publicate în ultimii aproximativ cinci ani.

„....vă invit dragi cititori, să considerați paginile acestei cărți o mărturie pe viu a trecerii prin lumea spectacolului a cronicarului care ar vrea să măsoare durata în timp a teatrului, dacă și el n-ar fi trecător. Dator să creadă însă, în adevărul clipei de grație a spectacolului se încumetă să-l dea mai departe, făcând din întâlnirea cu miracolul acestei arte argument al perenității.” Doina Papp

„Articolele, care oscilează între cronică și eseu, au apărut în varii reviste tipărite sau online în ultimii ani. Adunate în volum dau seama despre o perioadă de creație a artiștilor pre pandemie, în pandemie și post pandemie, ca să luăm un reper, dar nu e singurul. Un altul mai pregnant este cel al direcțiilor spre care se îndreaptă sau s-a îndreptat teatrul - de la temele diversității, migrației, sexualității, militantismului, conflictele generaționiste, crize identitare și analize politice, până la varietatea soluțiilor scenice, toate sub umbrela generoasă a realității lumii de azi. Teatrul este o artă pregnant implicată în cotidian și expresia sa o formă de analiză a omului în contemporaneitatea sa.
Ceea ce răzbate în texte e o dorință justă de a înțelege. Și pentru aceasta ai nevoie de instrumente de lucru și din alte zone decât ale teatrului. De aici și incursiuni în istoria ideilor, referiri ce vin din memoria cronicarului, totul pentru a creiona un tablou complet sau aproape complet. Contextualizarea actului teatral în sensul unei problematizări și a unei înțelegeri a faptului că răspunsurile nu sunt superioare niciodată întrebărilor. Ca istoric de teatru am urmărit și diversitatea opiniilor și jocul plăcut al discursului critic, subtil și la obiect. ” - Ioan Cristescu, director al Muzeului Literaturii Române București


Matei Vişniec Théâtre

Matei Vişniec Théâtre