• Accueil
  • Evénements
  • Spectacolul H.A.H. – Hidden Abuse Holdings revine pe scena Teatrului Municipal „Matei Vișniec” Suceava

Evénements

Spectacolul H.A.H. – Hidden Abuse Holdings revine pe scena Teatrului Municipal „Matei Vișniec” Suceava

Spectacolul H.A.H. – Hidden Abuse Holdings, un concept de Botond Nagy, după Beaumarchais, este un spectacol despre abuz, despre consecințele dezastruoase ale acestuia asupra noastră, a tuturor și a avut premiera pe 29 noiembrie 2019.

După o pauză de doi ani - ultimul spectacol s-a jucat la începutul anului 2020 – spectacolul H.A.H. – Hidden Abuse Holdings este pregătit să vadă din nou lumina reflectoarelor. Zilele acestea regizorul Botond Nagy se află la Suceava și va lucra împreună cu actorii pentru o readaptare a spectacolului, într-o variantă mai scurtă și mai condensată.

Dacă nu v-ați făcut încă program și doriți să-l vedeți sau să-l revedeți, vă așteptăm, cu drag, la teatru, sâmbătă, 9 aprilie și duminică, 10 aprilie, la ora 19:00.

Spectacolele lui Botond Nagy sunt denumite instalații techno-poetice, care reinterpretează formele teatrale binecunoscute și prezintă în modul cel mai crud, realitatea zilelor în care trăim. Este un tip de teatru radical, ostentativ, care l-a și impus pe Botond Nagy ca un regizor a cărui paradigmă e recitirea clasicilor în canoanele începutului de secol XXI. Și acest spectacol – „H.A.H. - Hidden Abuse Holdings” - pornește din dramaturgia clasică, dezvoltând mai departe problematica piesei lui Beaumarchais, Figaro: așa numitul drept de prima noapte.

Botond Nagy, despre spectacolul „H.A.H. - Hidden Abuse Holdings”:
„Figaro este, poate, primul erou din clasa mijlocie din dramaturgia universală. Acest spectacol însă, ia doar ca pretext povestea lui. Ne aflăm deja in media res, în centrul unei lumi obscure, caracterizată de abuzul nostru cel de toate zilele. Este abuzul fără de care s-ar destrăma orice sistem ierarhic, monarhic sau capitalist, despre democrația fake și societatea cu frica în sân. Mă interesează eroii de zi cu zi, care au supraviețuit terorii psihologice, generate de un abuz de putere. Vreau să vorbesc despre cei care s-au eliberat din sclavia contemporană, acea sclavie care începe cu: Trimite-ne, te rog, un CV!
Dincolo de toate acestea, noțiunea de independență este doar o iluzie. Cum poți fi astăzi, cu adevărat independent, când, zi de zi, ești racordat numai la lucruri de care depinzi. Depindem de societate, depindem de oameni și de supermaketul de la colț. Nici măcar față de tine nu ești independent, fiindcă faci parte dintr-un întreg, iar asta se numește Viață. Așa că apare întrebarea: cum putem trăi, în primul rând, fără să abuzăm de noi înșine; și abia apoi, cum putem conviețui fără să ne lăsăm abuzați de ceilalți sau să-i abuzăm noi pe ei. Abuzul și violența sosesc în liniște, la fel ca moartea. În acest spectacol vă prezentăm un birou de abuz, unde moartea interioară este inevitabilă. Avem tendința să credem că ne facem rutina zilnică, dar nu. În fiecare zi îmbătrânim un pic și în fiecare zi devenim puțin mai altfel, iar cu cât suntem mai altfel, cu atât ajungem mai aproape de acel punct unde nu mai există niciun sunet, nicio imagine, ci doar senzația că totul trece. Și a trecut.”

Spectacolul „H.A.H. – Hidden Abuse Holdings” s-a bucurat de cronici teatrale foarte bune, Carmen Mihalache, cunoscut critic de teatru spunea: „H.A.H. atacă frontal multe probleme acute din societate, cu nerv contestatar, cu agresivitate, pentru că trăim într-o lume violentă, crudă, cu discriminare, umilință, exploatare, manipulare, inechitate, toate generând frică. E un spectacol intens, care te ia prin asalt, printr-o acumulare de imagini care cresc tensiunea până la cote foarte înalte, nefiindu-i străin un anume exces. Dar în lumea în care trăim, sufocată de clișee, amenințată de dezumanizare, e ca un strigăt (whistleblowing), un semnal de alarmă care nu te poate lăsa indiferent. El ne amintește că răul este polimorf și că <oamenii nu sunt buni unii cu alții>.”

H.A.H. – Hideen Abuse Holdings

Concept & Regie: Botond Nagy

Dramaturgie: Kali Ágnes

Space design: Andreea Săndulescu

Costume design: Tímea Ágnes Benedek

Light design: Botond Nagy

Sound design: Claudiu Urse

Coregrafie: George Pop

Distribuție: Bogdan Amurăriței, Bănuț Răzvan, Butnaru Horia Andrei, Cristina Florea, Diana Lazăr, Delu Lucaci, Alexandru Marin, Diana Marin, Mîndru Cătălin Ştefan, Cosmin Panaite, Clara Popadiuc.

 

Biletele se pot achiziționa atât de la casieria teatrului, cât și de pe platforma online www.blt.ro.

Spectacolul conține efecte de lumini produse de stroboscop, ce pot declanşa crize persoanelor care suferă de epilepsie fotosenzitivă.

Limită de vârstă: 16+


Matei Vişniec Théâtre

Matei Vişniec Théâtre