https://actualitatealiterara.ro/al94.pdf
de Nicolae HAVRILIU
În timpul din urmă am vizionat la Bucureşti (în sala Majestic a Teatrului Odeon) spectacolul 3 Surori, adaptare după A.P. Cehov. Acest spectacol recomandă: un teatru, o trupă, o regie. Teatrul Municipal Matei Vişniec, Suceava, deoarece la el ne referim (director: Carmen Veronica Steiciuc) este relativ în „pruncia” sa. Are peste trei ani de funcţionare, dar, ambiţionându-se prin reprezentaţii de ţinută, este îndemnat să-şi găsească un „propriu” al său, ca element de identitate. Trupa stabilă a teatrului este formată, în majoritate, din actori originari din zona Bucovinei şi, drept urmare, va aduce în scenă, dincolo de transfigurări, accente şi gesturi ale omului bucovinean, ştiut că particularizează „omul românesc” şi conferă pitoresc limbii române. Regia spectacolului aparţine tinerei Catinca Drăgănescu (intrată în percepţia spectatorului prin variate reprezentaţii, cum ar fi: Aggressive Mediocrity, Teatrul Luni de la Green Hours; Distopie. Shakespeare Remix, 9G, Teatrul Naţional, Bucureşti; iHamlet, Teatrul Excelsior; Bun de export de Alex Tocilescu, Point, Bucureşti; În umbra marelui plan, Experiment Cluj-Napoca) ce se impune prin noua viziune (forare în „iluzia” cotidiană) şi metodă nouă. Iată că dinspre Suceava adie un aer de teatralitate, iar noile sale producţii pentru scenă sunt aşteptate cu interes!